گروه وکلای آسیاگروه وکلای آسیا

توقیف عملیات اجرایی ثبت و ابطال اجراییه ثبت

  • صفحه اصلی
  • توقیف عملیات اجرایی ثبت و ابطال اجراییه ثبت

توقیف عملیات اجرایی ثبت و ابطال اجراییه ثبت

لایحه-توقف-عملیات-اجرایی-2
background_01-01-1

توقیف عملیات اجرایی ثبت و ابطال اجراییه ثبت

 

گاهی دستورات صادره از جانب واحد اجرای اداره ثبت، مخالف با مفاد سند مورد ادعا و یا توافق طرفین میباشد، در این حالت فردی که متعهد اجراییه بوده است و یا شخص ثالثی که دستور اجرا به ضرر او بوده است، می تواند به عملیات اجرایی ثبت اعتراض نموده و درخواست توقیف و ابطال عملیات اجرایی را بنماید. اگر ادعای معترض به عملیات اجرایی ثبت، سند عادی باشد در اینصورت رسیدگی به این اعتراض در صلاحیت دادگاه عمومی است اما اگر مستند اعتراض، سند رسمی باشد در اینصورت اداره ثبت به اعتراض رسیدگی نموده و تصمیم مقتضی را صادر می نماید.

در این دعوا، خواهان، کسی است که مدعی می باشد عملیات اجرایی ثبت مخالف با سند مورد ادعای اوست و خوانده دعوا کسی است که دستور اجرایی اداره ثبت به نفع او صادر شده است. دادگاه صالح جهت رسیدگی به دعوای ناشی از صدور دستور اجرای اداره ثبت، دادگاهی است که اداره ثبت در حوزه آن قرار گرفته است.

طرح دعوای ابطال اجراییه فینفسه مانع از اجرای عملیات اجرایی ثبت نیست، بنابراین کسی که خواهان توقیف عملیات اجرایی است، می بایست ضمن دادخواست خود، در ستون خواسته، تقاضای توقیف عملیات اجرایی را نیز نماید.

برای طرح دعوی توقیف عملیات اجرایی ثبت و ابطال اجراییه ثبت می توانید با گروه وکلای آسیا تماس بگیرید تا مشاوران و وکلای ما با بهترین راهنمایی شما را در رسیدن به هدف نهایی همراهی کنند.

asialawyersgroup_logo-01-1